OPONY
Opony rowerowe – bez nich nie pojedziesz!
Opony to podstawa konstrukcji roweru. Są jedynym elementem mającym bezpośredni kontakt z podłożem. Zapewniają przyczepność i amortyzację, a rodzaj danej opony ma wpływ na wielkość oporów toczenia oraz zdolność pokonywania nierówności. Opony wykonane są z mieszanki gum zapewniającym trwałość i odporność na przebicia. Wybór opon jest kluczowy dla komfortu jazdy i bezpieczeństwa rowerzysty. Przy zakupie należy wziąć pod uwagę takie czynniki:
● Rodzaj roweru - jego wielkość i wagę oraz przeznaczenie.
● Rozmiar kół – opona musi idealnie pokrywać się z obręczą koła oraz dętką. Rozmiar wyraża się w calach lub centymetrach i zawsze jest umieszczony z boku ogumienia.
● Rodzaj bieżnika – ma wpływ na przyczepność opony do rodzaju powierzchni.
● Grubość opony – decyduje o oporze toczenia oraz przyczepności do danego typu nawierzchni.
Opony rowerowe, które znajdziesz w ofercie
Opony rowerowe są klasyfikowane na podstawie stylów jazdy oraz rowerów, do jakich są przeznaczone. W ten sposób można wyróżnić:
● Opony szosowe.
● Opony MTB.
● Opony MTB gravelowe.
● Opony przełajowe.
● Opony trekingowe.
● Opony trenażer.
● Opony miejskie.
Opony rowerowe i rodzaj bieżnika
Elementem budowy opon jest bieżnik, czyli tłoczony wzór na powierzchni ogumienia. Jego kształt oraz głębokość mają wpływ na przyczepność do danego rodzaju powierzchni, oraz możliwość rozwijania prędkości.
● Opony z bieżnikiem miejskim – posiadają wąski bieżnik z wgłębieniem średniej wielkości równomiernie rozłożonym na powierzchni opony. Opony wykorzystywane są w rowerach miejskich i trekkingowych. Można nimi jeździć po asfalcie, po drodze szutrowej oraz leśnej. Są stabilne na mokrej powierzchni.
● Opony z mieszanym bieżnikiem – posiadają wąski bieżnik na środku opony i głębokie wyżłobienia bądź gumowe kosteczki po bokach. Dzięki temu nadają się na różne powierzchnie. Środek zapewnia przyczepność do gładkiego asfaltu, a boczne wzory pomagają przedzierać się przez nierówności terenu np. w górach, w błocie.
● Opony z kostką – mają bieżnik opon z wypukłymi wypustkami o kwadratowym kształcie, stąd też ich nazwa. Są przeznaczone do zadań specjalnych, czyli do jazdy po trudnym, górzystym terenie. Kostki bieżnika mogą mieć różną gęstość – im większa, tym lepiej pokonuje nierówności.
● Opony gładkie – tzw. opony szosowe wykorzystywane do jazdy na suchej, asfaltowej nawierzchni. Brak bieżnika zmniejsza opory toczenia i zapewnia przyspieszenie. Opony gładkie nie sprawdzają się na mokrej powierzchni i nierównym terenie.
Opony rowerowe drutowe i opony rowerowe zwijane
Ogumienie dzieli się na kolejne dwa rodzaje, czyli na opony drutowe oraz opony zwijane. Różnią się między sobą budową rantu opony, który łączy się z krawędzią obręczy.
● W oponach drutowych rant wzmocniony jest klasycznym drutem. Powoli odchodzi się do tego typu opon, ale mogą być przydatne w rowerach i stylach jazdy, w których doceniane okazuje się dodatkowe obciążenie.
● W oponach zwijanych drut zastąpiono włóknem kevlarowym, które jest bardzo trwałe. Rozwiązanie to pozwala zmniejszyć masę opony. Jednocześnie opona jest elastyczna, więc rzeczywiście można ją zwijać.
- Kolor:
- Czarny
- Rozmiar:
- 2.0 (50-559 mm)
- Wersja:
- Drut
- Wielkość koła:
- 26"
- Producent:
- CONTINENTAL
- Kolor:
- Czarny
- Rozmiar:
- 2.20 (2.2 55-559 mm)
- Wersja:
- Drut
- Wielkość koła:
- 26"
- Producent:
- CONTINENTAL
- Kolor:
- Czarny
- Rozmiar:
- 2.2 (55-622 mm)
- Wersja:
- Drut
- Wielkość koła:
- 29"
- Producent:
- CONTINENTAL
- Kolor:
- Czarny
- Rozmiar:
- 47-622 mm
- Wersja:
- Drut
- Wielkość koła:
- 28" 700C
- Producent:
- CONTINENTAL
- Kolor:
- Czarny
- Rozmiar:
- 2.0 (50-559 mm)
- Wersja:
- Drut
- Wielkość koła:
- 26"
- Producent:
- CONTINENTAL
- Kolor:
- Czarny
- Rozmiar:
- 2.2 (55-622 mm)
- Wersja:
- Drut
- Wielkość koła:
- 28"
- Producent:
- CONTINENTAL
- Kolor:
- Czarny
- Rozmiar:
- 1.75 (47-559 mm)
- Wersja:
- Drut
- Wielkość koła:
- 28"
- Producent:
- CONTINENTAL
- Kolor:
- Czarny
- Rozmiar:
- 2.2 (55-622 mm)
- Wersja:
- Zwijana
- Wielkość koła:
- 29"
- Producent:
- CONTINENTAL